Papaya oldala
Menü
 
Naptár
 
Legújabb módosítás!
 
Boldog Névnapot!
 
Letölthető dolgok
 
Kanizsa előzetes
 
Jelentkezz be öcsém!
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
20kedvenc+1kérdés
 
Eszeveszett gagyiságok
 
JÁTÉKOK
 
MoH:AA klánok
 
Népesség az oldalon:)
Indulás: 2004-10-16
 
Mohaa pályák

A MOHAA ott kezdődik, ahol a legtöbb játék véget ér!

A multiplayer módnál.

Mindegyik pályára igaz, hogy érdemes megállni először, és körülnézni a pályákon, egy kicsit gyönyörködni bennük, és átérezni mindegyik map sajátos, egymással össze nem téveszthető hangulatát.
Kivétel nélkül igényesen kivitelezett, csodálatosan megépített pályákat kapunk a játékban, amelyek igazán a legnagyobbak közé emelik a játékot. Nem csupán pályákat kapunk, hanem igazi életteret, teljes miniatűr világokat, amelyek hangulata egy pillanat alatt elvarázsol bennünket, és rabul ejt.

Miután körülnéztünk a pályán, igyekezzünk a neki megfelelő fegyvert választani, hogy minél több ellenfél jegyezze meg nevünket, mint nem szívesen látott vendégét. Választhatunk, hogy melyik oldalt képviseljük, tehát lehetünk Allies ill. Axis katona is, ennek megfelelően, bármely a játékban előforduló karaktert „magunkra húzhatjuk”. Illetve sajátkészítésű skineket is használhatunk. Bár ezt egyre kevesebb helyen nézik jó szemmel, mivel nagyon elszaporodtak a neon-szín hacukák.

Free for All:

A neve mindent elárul. Mindenki mindenki ellen. Egy célunk van minél több ellenfelet padlóra küldeni, és lehetőleg ez idő alatt a legkevesebbszer lelövetni magunkat. A játék lehet pont, vagy idő korlátos, de természetesen lehet FunUnlimited is, ahol se idő, se pont nem állja utadat. Csak egy idő után uncsi lesz, bár az adott pályát pöpecül begyakorolhatod.

Team Death Match

Ugyanazokon a pályákon, viszont két, egymással szemben álló csapat küzd egymással. Szintén pont, vagy idő korlátos a játék, valamint a FU.
A hangsúly mindenképpen a csapatjátékon van, hiszen itt jön ki igazán a valódi játékélmény. Amikor nem csak az dönt, hogy kinek gyorsabbak a reflexei, hanem az emberi intelligencia, a jó stratégia, és taktika is döntően befolyásolhatja a végeredményt. Általában egy irányító fogja össze a csapatot, aki elég tapasztalt ahhoz, hogy átlássa a harcmezőt, és irányítsa a támadást, vagy védekezést. A belső kommunikációt néhány beépített parancs, illetve Chat segíti, de a profik külső, erre a célra kitalált programot használnak, amely folyamatos, mikrofonon keresztüli kapcsolatot biztosít.

A pályák:

Southern France

Elsőként egy gyönyörű, kövezett utcájú, látszólag idilli hangulatú kisvárosba csöppenünk, amelynek néhány utcáját nagyszerűen modellezték le a játék készítői. Mellesleg a helyszínek elkészítéséhez kerabeli fotókat, és veteránok elbeszéléseit is felhasználták. Ez a városka egy dél-franciaországi település. Szinte érezzük a franciapékségből a frissen sütött kenyér és baguette illatát, halljuk a tejesember biciklijének csikorgását (és ahogy elesik, és beüti a fejét... - Tyll).
Az idillnek azonban véget vet gyorsan, hogy eszünkbe jut, miért is vagyunk itt! Meg kell védenünk a városrészt az éppen érkező ellenféltől, aki szintén szeretné magáénak tudni ugyanezt.
Ez a pálya tökéletesen megfelel a Free for All követelményeinek. Rengeteg kis szoba, helyiség, sok-sok emelet, ajtók, és ablakok szinte végtelen sora áll rendelkezésünkre, ki melyik módját választja a közlekedésnek. Ez a pálya tökéletes a menekülésre, 2 szoba után a lehetséges variációk száma olyan sok, hogy képtelenség az illetőt tovább üldözni.
Mivel, főleg középtávú, és közelharc kialakulására van esély, a legjobb ajánlat talán az SMG, vagy a Shotgun, esetleg a Machinegun lehet, játékmodorunktól függően.
Kezdőknek, akik még nem ismerik a pályát, és nem rendelkeznek túl sok gyakorlattal sem a fegyverforgatás terén, a géppuskát tudom igazán ajánlani, mivel hatalmas tűzereje, és pontossága segítségével megakadályozhatjuk az ellen közelkerülését hozzánk. Amennyiben nem szeretünk a szebbik felünkön ülni, és inkább a gyors mozgást kedveljük, az ellenfél lerohanását, akkor talán jobb választás a géppisztoly, amely ugyan kisebb tűzerővel rendelkezik, mint nagytestvére, de nagyobb tűzgyorsasága révén jobb segítség lehet a közelharcban.
Az igazi profiknak, akik már úgy ismerik a pálya rejtekhelyeit, mint a tenyerüket, megéri Shotgunnal „vadászni”, hiszen közelharcban nincs ellenfele egy jól irányzott lövésnek, de ne feledjük, fontos hogy nagyon jó reflexeink legyenek, és mi lőjünk először, amikor szembe kerülünk az ellenfelünkkel, ugyanis az ő lövése is halálos lehet!

Csapatjáték esetén meg lehet próbálni bevédeni a stratégiai fontosságú helyeket a területen. Ilyenek lehetnek például a híddal összekötött házak emeletei, vagy a pálya ellenkező oldalán lévő házcsoport, ahonnan két irányba is tüzelhetünk. Sok apró búvóhely van a pályán, de nem igazán bujkálásra való ez a terep, sokkal eredményre vezetőbb lehet a folyamatos haladás, az ellenséges erők mielőbbi felszámolása, de aki elég ügyes ahhoz, hogy a telefon vezetéken is végig fusson (nem, nem mint az áram..., esetleg mint a villám, hamár...), az még néhány ház tetejét is meghódíthatja.

Destroyed Village

Ahogy a neve is mutatja, egy lerombolt településen találjuk magunkat a következő pályán, amelynek 2 utcáját használhatjuk hadszíntérnek. Egyik utca közepén egy kiégett harckocsi foglalja a helyet, míg a vele párhuzamos másik utcában egy kissé megtépázott templom is búvóhelyül szolgálhat.
Mivel a pálya elég nagy, és számtalan jó kilátású rejtekhellyel rendelkezik, kis túlzással sniper paradicsomnak is nevezhetnénk. Egy jó mesterlövész ezer helyet találhat magának, ahonnan rövid ideig tarolhatja az ellenfelet. Azért rövid ideig, mivel ha egy tapasztaltabb játékost kétszer ugyanott lelövik, akkor az addig nem nyugszik, amíg ki nem füstöli a mesterlövészt a rejtekhelyéről, még ha az életébe kerül is.
Nagyon jó választás még erre a pályára, a géppuska, amely pontosságát, és nagy tűzerejét remekül kihasználhatjuk a távolból észlelt ellenfelek lefegyverezésére, természetesen, a géppisztoly is jól használható, viszont a shotgunnal való harcot ezen a nagy, nyílt területeket tartalmazó pályán, csak az öngyilkosjelölteknek, vagy profiknak javasolom.

Csapatjáték esetén két fő stratégiai jelentőségű területet lehet kijelölni a pályán, ezek közül egyik a tanktól félig eltorlaszolt utca, amelyet pár emberrel teljesen be lehet védeni, és ezzel nagyon sok ideig elfoglalni a pálya csaknem felét.
A másik, kisseb terület a templom előtt lévő, romhalmaz, és még tovább, előtte fekvő néhány épület, amelyeket elfoglalva, a pálya szintén jelentős részét tudhatjuk magunkénak. A mélyen hívők, és még nem mohaamedánok pedig megszállhatják a templomot.

Remagen

A harmadik pálya szintén egy kisváros pár utcáját tartalmazza, ezúttal azonban nagyobb tereket, átlátható utcákat kapunk, néhány jól felépített házikóval, amelyek nagyon jó fedezéket nyújthatnak a harcosoknak. És ha ezeket a házakat szemügyre vesszük, láthatjuk a favázas szerkezetet, amiből már lehet is sejteni, hogy valahol a németalföldön kószálunk. A pálya egy kissé torzított nyolcasra emlékeztet, amelynek alsó részén terül el egy hatalmas, több szintes sok bejárattal, erkéllyel rendelkező épület, amelyben igazi partizánharcot lehet folytatni, hiszen a ház mindkét oldala a másik csapat területén terül el. Itt többféle fegyvert is sikeresen alkalmazhatunk, mivel a nagy távolságok, ugyanúgy megtalálhatóak a pályán, mint a szűk szobácskák, kis beugrok, ahonnan bármikor kironthat az ellenfél.
Tehát, jól lehet alkalmazni, szinte bármelyik fegyvert, szabadjára engedve igazi ösztöneinket, hogy kiderüljön melyik a legjobban használható eszköz, az ellenfél létszámának drasztikus csökkentéséhez.

Csapatjáték esetén, egyértelműen a legfontosabb stratégia pont a fent említett épület, amelyet kezünkben tartva, szinte a pálya minden oldalát az ellenőrzésünk alatt tarthatjuk, bár ez nem egyszerű feladat, a sok megközelítési lehetőség miatt. Viszont jól felépített védelemmel, bázisunkat szinte bevehetetlen erőddé alakíthatjuk, melyet csak óriási véráldozatok árán foglalhat el tőlünk az ellenség. Ajánlott a bejáratok irányába, legalább egy-egy géppuskást állítani, és betörés esetére pár géppisztolyos, illetve shotgunos katonát készenlétbe tartani, hogy gyors segítséget nyújthassunk a szorongatottabb helyzetben lévő csapattársainknak.
Amennyiben a csapatunk kint rekedt az épületből, sajnos szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy nehéz dolgunk lesz bejutni a „bázisra”. Fontos hogy ne egyedül támadjunk, mert egy kósza katonának, szinte soha nincs esélye felállított védelem ellen. Először néhány gránáttal megpróbálhatjuk megpuhítani az ellenfelet, majd gyors, lehetőleg egy időben, több irányból végrehajtott támadással igyekezzünk lerohanni az ellenfelet. Itt esetleg a speciális helyzetre való tekintettel, jól jöhet egy rakétavető, amely segít kifüstölni az előlünk elbújni igyekvő ellenfelet, s megtisztítani az utat a benyomuló csapattársaink előtt.

The Crossroads

A következő helyszín, ahol bizonyíthatjuk képességeinket, és eddig megszerzett harci tapasztalatainkat, egy kellemes hangulatú település, templommal, függőhíddal, a városka alatt húzódó alagúttal, és a pályát kettészelő folyóval, amelyen széles híd ível át. Aki látta a Ryan közlegény megmentése c. filmet, annak ismerős lehet, ez ugyanis az a híd. Csak egy kicsit játékra alkalmasabbá van téve a környezet. Aki meg nem látta, az sürgősen pótolja!
Ismét egy meglehetősen változatos pályán találjuk magunkat, amely tökéletesen kielégíti minden ínyenc játékos igényeit, hiszen bármely játékstílus, és fegyvernem képességeit nagyszerűen kihasználhatjuk itt, amennyiben az annak megfelelő taktikát alkalmazzuk. Mivel a városka nagyon jól átlátható, ezért mindenképpen eredményesen működhetünk például mesterlövész puskánkkal, amennyiben jól elbújunk, hogy mi se kerüljünk túl gyorsan az ellenséges sniper célkeresztje elé. Mindkét oldal nagyszerű helyeket kínál erre az ellenfél által meglehetősen rettegett, és ezért utált feladatra. Elbújhatunk, akár a főutca két végén, akár az erre a feladatra tökéletesen megfelelő többszintes épületek ablakaiba is, de ha elég ügyesek vagyunk és biztos kezűek, akkor a templomtoronyba is, sőt annak külső peremére is. Viszont ebben az esetben készüljünk fel rá, hogy tapasztalt ellenfél esetén nagyon gyorsan kibukik rejtekhelyünk, és csak ideig-óráig tarthatjuk helyünk, illetve ha biztos kézzel messziről hatástalanítjuk a felénk igyekvőket. A sok épület, rengeteg szoba, és ajtó nagyszerű lehetőséget kínál kedvenc shotgununk, vagy géppisztolyunk képességeinek kiaknázására, de ha csak nyugodtan, távolabbról szeretnénk harcolni, akkor a pálya tökéletes alkalmat kínál a géppuska használatára.

Csapatjáték esetén fontos, hogy lehetőleg soha ne egyedül akarjuk térdre kényszeríteni ellenfelünket, hiszen a párban, vagy csoportban haladás, sokkal nagyobb biztonságot nyújt, és jóval nagyobb esélyt a sikeres túlélésre. Természetesen a haladási irány mindkét esetben az ellenfél pozíciója felé esik, és általában a pálya közepén, a folyó irányában történnek az első összetalálkozások. Első indításkor az Axis csapata a folyó templom felöli oldalán, az Allies a másikon kel ki a virtuális tojásból, majd óriási rohanás kezdődik általában azonnal. A cél, hogy ki tudja előbb elfoglalni a fontosabb helyeket, átjárókat. Ilyenkor a legkönnyebb a szemfüles mesterlövés célkeresztjében találnia magát, a tapasztalatlanabb, úton átrohangáló katonáknak. Fontosabb haladási útvonalak, és összetűzési pontok, a város alatti alagút a feljáróival együtt, a templommal szemben lévő épületegyüttes és az őket összekötő hátsó udvar, valamit maga a bokáig érő folyó teljes területe.

Snowy Park

Ahogy a neve is elárulja, egy hóval borított, ködbe bújtatott, fás, bokros parkot kell elfoglalnunk, illetve megtartanunk ezen a pályán, amelyet egy befagyott vizű folyó tesz kissé változatosabbá több apró hídjával. A pálya annyira élethűen van elkészítve, hogy az ember elkezd fázni a meleg szobában is, amikor a hideg szél a járőrkutyák távoli csaholását sodorja felénk, és a hó ropogását, amely a közeledő ellenség helyéről látszik árulkodni. Mégis ez a pálya talán a legkevésbé népszerű a játékosok között, ami csupán annak tudható be, hogy rettenetesen embert próbáló feladat, ezen a havazó, ködös, szinte kiismerhetetlen, mégis nagyszerűen élethű, és éppen ezért félelmetes pályán helyt állni.
A pálya nehézségét az adja, hogy alig kínál igazi fedezéket, nincsenek stratégiailag fontos helyek, és az iránytű nélkül, a kezdő játékos számára majdnem lehetetlen tájékozódni. Mégis a tapasztalt játékosoknak sok élményt nyújthat ez a pálya is, ha igazi katona fejével próbál gondolkodni, és nem csak rohanni az éjszakába. Nagyon nagy előnyt jelent, ha rendelkezünk egy jó minőségű fejhallgatóval, illetve több hangfallal, mivel ha csendben osonunk, és nem vágtatunk át a havon, mint bakkecske a macskakövön, akkor jó esélyünk van rá, hogy az óvatlanul közeledő ellenfél irányát 95%-os pontossággal meghatározhatjuk, még mielőtt megpillantanák a ködben. Ajánlatos tehát nem rohanni, hanem szépen nyugodtan, csendben osonni a havon, és rövid, pontos sorozatokkal hatástalanítani a meglepett ellenséget. A pálya jellegéből adódóan, nem igazán érdemes elbújni egy sarokba, (hacsak nem az ellenfél területén) hiszen így nagyon lecsökkenthetjük az esélyét annak, hogy felfedezzenek bennünket, viszont mi sem fogunk túl sok ellenféllel találkozni, ami nélkül ugye kicsit unalmassá válhat a dolog. Egyaránt hatásos a géppisztoly, és a géppuska is, sőt távolról még a puskával is sikeresen harcolhatunk. Mesterlövészeknek látszólag jó pozíciót kínál néhány kilátóhoz hasonló emelvény, amely nagyobb látótávolságot jelent, de ezzel nagyobb esélyt arra, hogy minket is leszedhetnek messziről.

Csapatjáték esetén a legfontosabb dolog, hogy ne szóródjón szét a sereg, mert lehet, hogy többet nem találkozunk velük, csak az örök vadászmezőkön. Két fő stratégia létezik általában ide. Az egyik, a kissé unalmas elrejtőzés és területvédés, a másik a jóval izgalmasabb, és érdekesebb felderítés, ahol igyekszünk az ellenfelet becserkészni, közel kerülni hozzá, és lehetőleg meglepetésszerűen megsemmisíteni.

Stalingrad

Az utolsó előtti pálya Sztálingrád egy kissé megtépázott részére vezet el bennünket. Ez az a pálya, ahol kiélheti harci vágyát, aki szereti az igazi közelharcot. A terület néhány emeletes épületet, és a közöttük elterülő udvart tartalmazza. Az épületek többszintesek, teli lépcsőkkel, szűk folyosókkal, ablakokkal, kis szobákkal. Megteremtve ezzel a kőkemény közelharc igazi lehetőségét. Ennek megfelelően a pálya a legjobb helyszíne shotgununk, és géppisztolyunk leporolásának. Tapasztalatok szerint a hatásos taktika ezen a pályán a folyamatos haladás, és a felbukkanó ellenség azonnali likvidálása, illetve a területvédés egyaránt. Nagyon jól kihasználható a shotgun hatalmas tűzereje itt, ahol általában az ellenfélnek nincs ideje kikerülni a lőtávunkból, mielőtt elsütnénk medvét is letaglózó erejű fegyverünket. Ha kissé nyugodtabb stílusban, a nagy rohanások nélkül, úgy mond hagyományos módon, szeretnénk harcolni, akkor tökéletesen megfelelő választás az SMG, illetve MG is. A snipernek nem sok esélye van ezen a pályán, hiszen a folyamatosan mozgásban lévő ellenség gyorsabban közelebb kerülhet hozzá, mint azt szeretné. Tisztelet a kivételnek.

Csapatjáték esetén több stratégiai helyet lehet a pályán kialakítani, amelynek megfelelő bevédésével, megpróbálhatjuk távoltartami az ellenfelet, de ne feledjük, aki elől elbújunk, azt mi sem tudjuk lelőni. Tehát úgy alakítsuk ki taktikánkat, hogy nem csak az a cél, hogy minél kevesebb áldozatot szenvedjünk, hanem az is, hogy a lehető legtöbb ellenfelet likvidáljuk, ha mindig beállunk védekezni, gyorsan leszünk megbélyegzett, gyáva camperek, hisz mindenki nem értheti nagyszerű taktikai elképzeléseink indító gondolatait. Ezzel szemben arra is gondoljunk, hogy az eszetlen kirohanásoknak sincs túl sok értelmük, és több áldozattal járnak általában, mint a mennyi pontot hoznak a csapatnak, tehát a kulcsszó talán az, ha megtaláljuk a középutat a két stratégia között, gyakran változtatva a haladási útvonalakat, és manővereket, ezzel kiismerhetetlenné téve támadásainkat, hiszen két egyforma, bár sikeres támadás után, szinte öngyilkosság harmadszor is ugyanarra vonulni.

Algier

Elérkeztünk e játékmód utolsó pályájához, amelyről legtöbbet a neve árul el. Természetesen ismét egy nagyon szép, és sokat ígérő terepen találjuk magunkat, ahol nagyrészt a nagy távolságok dominálnak, de szerencsére a sok épületből adódóan lehetőségünk van megcsillogtatni közelharcban szerzett tapasztalatainkat is. A pálya nagy területű, tele átlátható óriási terekkel szintúgy, mint kis szűk sikátorokkal, és hatalmas kupolás épületekkel. Igazán változatos, és minden játékos ízlésének megfelelő. Fegyverek tekintetében szinte bármelyiket sikerrel alkalmazhatjuk, ha a neki megfelelő harcmodort választjuk. Remekül kiélhetjük mesterlövész vágyainkat, a hatalmas tereken, és legalább ennyire sikeresek lehetünk géppuskával, illetve géppisztollyal, ha kicsit mozgalmasabb harcmodort veszünk fel. E pályán nagyon népszerű a rakétavető is, amely inkább csak látványosabb, nem annyira hatásos és ajánlott fegyvernek számit.

Csapatjátékban, remek stratégiailag fontos helyeket lehet kialakítani a pályán. Egyik ilyen hely a nagy kupolák, és környéke, kiemelve az oda vezető utakat, a másik pedig, a pálya közepén elterülő főtér, amely nagy átlátható terület, és a pálya jó részét magába foglalja. Szintén választhatunk hogy a védekezést, vagy a támadást alkalmazzunk, mint taktikát, de a legfontosabb itt is, mint mindegyik pályán, hogy a csapat lehetőleg együtt maradjon, és mindenki tudja a feladatát.

Néhány szó a csapatjátékról:

Az igazi játék élményt azt nyújtja, ha összeszokott csapatok játszanak egymás ellen. Általában 5-6-7 fős egy csapat, és mindenkinek megvan a feladata. Egy irányító játékos van, aki nem feltétlen a legjobban lövő emberke, viszont ő a főnök. :)
Általában a pályától is függ ki milyen fegyverrel nyomul, illetve milyen feladatot kap. A legjobb reflexszel rendelkező emberkének érdemes shotgunt adni a kezébe, és érdemes elküldeni vadászni, vagy olyan helyre állítani, ahol hirtelen bukkan fel az ellenség, és fontos hogy azonnal likvidálva legyen. Ajtókon való behatolásnál is előre küldeni nyugodtan. Természetesen nem minden pályára kell shotis. Ha sikerült elfoglalni egy épületet, vagy stratégiailag fontos helyet, akkor azt meg is kellene tartani. Arra az oldalra, ahonnan távolabbról is látjuk az ellenfelet, érdemes géppuskást állítani, esetleg sniper támogatással. Egyébként közelharcra jobban megfelel a géppisztoly, és shotgun. Amennyiben elbújtok és lesben álltok, figyeljetek arra, hogy soha ne kerüljön az ellenség, kettőtök közé. Mert akkor csak egymást fogjátok lőni. A másik gyakori hiba, hogy sokszor egymás elé ugrálnak a saját csapattársak, és így akadályozzák az enemy likvidálását, sőt lelövetik magukat. Amikor be akartok hatolni valahova, jó szolgálatot tehet a gránát. Egy valaki kinyitja az ajtót, (természetesen, nem szemből) a másik emberke, pedig behajít egy gránátot. Aztán jön, a nagy bumm. Fontos, hogy a csapattárs tudjon róla, hogy gránátot fogsz hajítani, ha kinyitja az ajtót. Különben nem fogja neked megköszönni, ha felrobbantod.


 

Round Based Match:

Ahogy a neve is mutatja, körökre osztott csapat gyilkolászásról van szó.
Annyiban különbözik a TDM játékmódtól, hogy itt nem születünk újra, ha lelőttek. A kör addig tart, amíg mindenki elfogyott. Az a csapat győzött, amelyik tovább életben marad.
Pályái megegyeznek a TDM pályáival. Nem tartozik a népszerű módok közé.


 

Object Team Match:

A TDM mellett a másik legnépszerűbb játékmód. Csapatjáték, melyben az előre meghatározott feladatot kell végrehajtani, ami minden esetben a célobjektum felrobbantása, időzített bombával. Ebben a módban lehet igazán taktikákat, stratégiákat alkalmazni, hiszen általában felállított védelemmel találják magukat szembe a támadók. Nélkülözhetetlen, a csapattal való megfelelő kapcsolattartáshoz, valamelyik hangkommunikációs segédprogram használata. Természetes ez nem áll minden esetben rendelkezésünkre, ilyenkor marad a játékban lévő belső chat, amelyen a csapattársainknak, illetve mindenkinek tudunk üzenni. Érdemes párokat alkotni, és nem egyedül kóborolni, hogy ha megtámadják a társunkat, akkor segíthessünk, illetve megbosszulhassuk. :) Okos dolog, ha a párok meg egyforma fegyverrel vannak felszerelve. A legtöbb pályán érdemes kijelölni egy snipert, aki belátja a terepet, és talán semlegesítheti az ellenfél mesterlövészét, aki általában csak arra vár, hogy ki toljuk az arcunkat a nyílt terepre. Az Omaha Beach pálya kivételével, nincs újjászületés egy körön belül. Aki lefeküdt, lent is marad.

A pályák:

The Hunt

Sokak kedvence ez a pálya, melyben egy szép, nagy ágyút kell a szövetségeseknek felrobbantani, a német kollégáknak pedig megvédeni ettől a bajtól. A pálya szép nagy, mondhatni hatalmas. Az ágyú a temetőben leledzik, a templom környékén. Nem mindig ugyanott. Az amcsik mind egy helyen születnek meg, mégpedig a pálya elején, kint az utca közepén. A németek, pedig szanaszét, természetesen mind a saját oldalukon. Valami olyasmi érzést kölcsönöz ez, mint amikor a német különítmény mindennapos rutin életvitelét (kaja, pia, henye...) egy szövetséges, támadó alakulat megjelenése felbojgatja. Rögtön nagy rohanás kezdődik a fontos helyek elfoglalásáért.
Szövetséges oldalon a legnagyobb veszélyt, rögtön a kezdés után, a németek előrehajigált gránátjai jelentik. Láttam már 4-5 embert is egyszerre „nagyot ugrani” egy gránáttól. A következő veszélyt amcsi barátainkra az utca túloldalán minden bizonnyal meglapuló mesterlövész jelenti, aki nagyon szeretne futóvad-lövészetet tartani amerikai kacsákra (Joe! Kacsa mikor szokott futni a vadász elől? :). Az egész utca csupa veszélyt jelent a szövetségeseknek, hiszen akárhol bújhatnak az ellenfelek. Sőt, ha sikeresen átküzdötték magukat az első utcán, akkor jön még a neheze. Előbb választani kell, melyik szűk, és egyaránt veszélyes úton halad tovább a csapat a cél felé. Egyik teli van bokrokkal, és az orrunkig sem látni benne, a másik, pedig nagyon belátható a védők számára. Sikeres behatolás esetén, még mindig ott a hatalmas templom, és a kriptákkal telepakolt templomkert, amelyekben bizony gonosz ellenségek is lapulhatnak, akik a többi jelenlévővel ellentétben még igencsak élnek! Mármint a templomban, mert a kriptát legfeljebb fedezékül lehet használni.
Német oldalról a dolog lényegesen egyszerűbb, mivel ismerik az ellenség lehetséges haladási irányait, nem nehéz ezeket megfelelően biztosítani. Lehet választani az első utca bevédése, és a hátsó védekezés között, de akár le is rohanhatják az amcsikat, akik bizony nehéz helyzetben vannak a várható gránát tenger, és a kezdeti egy helyre való zsúfolódásuk miatt.

V2 Rocket Facility

Ismét egy nagyon jól kitalált, és szépen megvalósított pályára kerülünk. Rögtön az indulásnál, repülők húznak el felettünk, fülsüketítő dübörgéssel. (nem érdemes lőni rájuk :)
Ezúttal egy rakétát és egy rádiót kell megsemmisíteni a feladat szerint. Megint a németek védekeznek.
Egy szép nagy épület komplexumban, és annak udvarán zajlanak a hadműveletek. A szövetségesen újra egy helyről indulnak, mégpedig a hátsó udvarból. Rögtön választani kell, melyik irányból támadnak. Mindkettő veszélyes, de talán a baloldali ajtó több esélyt nyújt. Sok-sok szoba, folyosó található az épületben, és bárhol megbújhat ellenség. Mint a csapatjátékokban mindenhol, itt is hasznos, ha párokat, vagy osztagokat alakítunk ki, és nem egyedül akarjuk megverni az ellenfelet. A kis terek miatt hatékony a shotgun, és géppisztoly, de amikor a csata a nyílt terepre terelődik, a géppuska előnyösebb lehet. Axis oldalról gyakran várja az ellenfelet egy-egy sniper, valahol elbújva az udvaron. Érdemes a hátul lévő dobozoknál keresni. :) Szövetséges oldalró is nagy segíséget jelenthet egy sniper, ha a németek az udvarnál védekeznek első sorba, csak el kell odíg élve jutni... :)
A rádió megsemmisítéséhez az emeletre kell felmászni, a rakétát, pedig az udvaron találjuk meg.
Német oldalról megint egyszerűbb a helyzet. Hiszen csak a megvédendő objektumokra kell vigyázni. Érdemes pár embert, köztük egy snipert az udvaron hagyni, és szemmel tartani a napfényre igyekvő amcsikat. A többiek, pedig vigyázhatnak a rádió szobára, vagy járőrözhetnek is akár az ellenfél után kutatva. Az amcsiknak mindkét célpontot meg kell semmisíteni a győzelemhez, vagy nullára fogyasztani a németek létszámát.

The Bridge

A TDM-ből jól ismert, ott Crossroads néven szereplő pályára kerülünk újra. Ez esetben fel kell robbantani a hidat. Most a németek támadnak, és a szövetségesek igyekeznek megvédeni a hidat. A pályán a TDM-hez képest egy apró változtatás történt. A függőhíd alatti kaput kinyitották, és egy ott parkírozó Opel Blitz platójáról pattannak le német bakák.

Omaha Beach

Utolsó pályán kilátogathatunk a strandra, az Omahai strandra. A single playerből már ismert partraszállást játszhatjuk le újra, most emberi ellenfélekkel. A single pályát kicsit módosították, így egy igazán hatalmas terepet kaptunk. Nagyon hangulatos, és életszagú a dolog. Mivel e pályán az átlagosnál nagyobb a halálozási arány, mint általában, a lelőtt katona újra születik, hogy kapjon újabb esélyt a helytállásra. Aki látta a Ryan közlegény megmentése című filmet, annak rögtön könny szökik a szemébe, annyira film hangulata van a dolognak. Lehet hogy meglepő, de újra az amcsik támadnak, és igyekeznek megvetni a lábukat a parton. A feladat felrobbantani két ágyút, ami a dombtetőn helyezkedik el, és bizony át kell verekedni magunkat a német vonalakon. Elsőként a drótkerítést kell felrobbantani csőbombával, és bizony addigra német barátaink lazán beássák magukat, valami jól védhető helyre. Két bejáraton lehet bejutni a bunkerbe, miközben fentről géppuskával próbálják ezt megakadályozni. Hogy teljes legyen az amcsik jókedve, fentről lazán ritkíthatja soraikat, akár egy félvak német sniper is. Amennyiben sikerül mégis a bunker belsejébe bejutni, rá kell jönni, hogy a nehéz még hátra van. Nagyon könnyen bevédhető többszörös túlerő ellen is könnyedén ez a pálya ( hála az EA fáradt agyú bérmunkásaink), s ez meglehetősen játszhatatlanná teszi, akár közepes képességű védők ellen is. Egyetlen helyen lehet csak áthaladni a tetőre vezető úton, s ennek bevédésével, szinte bevehetetlenné lehet tenni a pályát. Gyakran előfordul, hogy bunkerben lelősz egy német katonát, s a következő sarokban megint szembe találkozol vele. Német oldalhoz nincs mit hozzá fűzni, a fentiek alapján könnyedén kialakíthatja akárki a megfelelő védekezési stratégiát különösebb agymunka nélkül is.
Nem ez a MOHAA legjobb pályája... :)


 

Más pályák és játékmódok

A MOHAA szerkezeti felépítésének, és a Q3 engine rugalmasságának köszönhetően a játék meglehetősen rugalmasan, szabadon alakítható lett.
Ennek eredményeképpen rengeteg kiegészítő módosítás, és egyéni pálya, egyenruha, hang, és sok minden más is fellelhető hozzá, hála ügyes kezű MOHAA rajongó társainknak.
Néhányat ezekből a letöltés menü alatt is megtaláltok.
Van, amit csupán a szerverre kell feltölteni, s van, amit a kliens gépekre is (pl. pályákat).

A custom pályákról néhány szó:
Rengeteg nagyon szép pályát találhattok hozzá a játékkal foglalkozó oldalakon, többek közt nálunk is.
A fájlokat általában zip formában találjátok, ezeket ki kell csomagolni, hogy a végén egy pk3 kiterjesztésű fájl kapjatok. Majd ezt, tessék bemásolni a játék MAIN könyvtárába. Ettől eltérő esetben, külön leírást találtok valószínűleg a térkép mellett.
A módok legtöbbjét csupán a szerverre kell feltölteni. Pl.: 3 gránát mód, no sniper mód, no raksi mód, real mód.
Aki realisztikusabbá akarja tenni kedvenc játékát, az találhat számtalan boodpatch-t hozzá. Akár a hangokat is kicserélhetitek a játékban, vagy az ellenfelet, és magatokat is beöltöztethetitek, egyénileg elkészített egyenruhákba.

Reméljük, hogy az EA hamarosan összeszedi magát , és elkészíti (készítteti) a kiegészítő lemez, ill. folytatást, hogy új pályákról és egyebekről számolhassunk be nektek. Na meg, hogy a játék népszerűsége ne csökkenjen, az amúgy is túlzsúfolt játékpiacon. 

--- Köszönet: www.mohaa.hu ---

 
MOHAA Menü
 
A hét képe!
Szép kép, nem igaz?:)
 
Baromságok helye..
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?